Uutiset

Anna palautetta Jäppilän hoitajavastaanoton toiminnasta

Pieksämäen kaupunki selvittää jäppiläläisten kokemuksia ja ajatuksia hoitajavastaanoton toiminnasta huhtikuun 2021 aikana.

Kyselyyn voi vastata verkossa tai paperilomakkeella. Verkkokyselyyn pääsee vastaamaan tästä. Paperilomakkeita on saatavilla Jäppilän Salesta, apteekista, kirjastosta sekä Siikamäen suoramyynnistä 12. huhtikuuta alkaen. Lomakkeen voi myös palauttaa näissä paikoissa oleviin laatikoihin huhtikuun loppuun mennessä.

– Nyt olisi tärkeää vastata kyselyyn, koska sen pohjalta perusturvalautakunta pohtii hoitajavastaanoton tulevaisuutta ja palvelujen kehittämistä, hoitajavastaanoton kehittämisryhmässä Jäppilän asukkaita edustava Leena Maaninen sanoo.

Kyselyssä kysytään mm. siitä, miten usein hoitajavastaanotolla on käyty vuoden 2020 alusta alkaen ja asioisiko jatkossa mieluiten sähköisesti vai kasvotusten. Viimeisenä on myös avoin kysymys, johon voi antaa palautetta ja kirjata kehittämisehdotuksia.

– Vastaan on tullut esimerkiksi tilanteita, joissa vastaanottoaikaa ei ole annettu Jäppilään, ellei ihminen ole itse osannut sitä erikseen kysyä. Viimeiseen kysymykseen olisi hyvä kuvata kaikenlaisia kokemuksia, joita jäppiläläisillä on ollut ja omia toiveita palvelua kohtaan, Maaninen lisää

Hoitajavastaanotto on tarkoitettu kaikille

Jäppilän hoitajavastaanotto on toiminut entisen terveysaseman tiloissa kahtena päivänä viikossa vuoden 2020 alusta alkaen.

Hoitajavastaanotto on tarkoitettu kaiken ikäisten kiireettömiin toimenpiteisiin, ja sinne täytyy varata aika etukäteen puhelimitse. Hoitajat ottavat myös labranäytteitä, mutta myös niihin täytyy varata aika hyvissä ajoin ennakkoon.

– Jäppiläläisillä on ollut myös paljon epätietoisuutta siitä, milloin vastaanotto on auki ja kuka saa varata sieltä aikaa, Maaninen kuvaa.

Hoitajat vastaanotolla ovat vaihtuneet. Viimeisen vuoden aikana vastaanotto on myös ollut ajoittain suljettuna koronarajoitusten vuoksi.

– Toivomme vastaanoton vetäjäksi hoitajaa, joka sitoutuu tehtävään omasta tahdostaan ja haluaa kehittää toimintaa asukkaiden parhaaksi, Maaninen tiivistää.

– Hoitajavastaanotto on toiminut Jäppilässä aiempina vuosina erittäin hyvin, joustavasti, ihmisläheisesti ja matalan kynnyksen periaatteella. Toivottavasti löydämme havaittuihin ongelmiin ratkaisuja yhdessä ja saamme palvelut taas kuntoon.

Teksti Hanna Moilanen

Share This